вівторок, 27 жовтня 2015 р.

Роль Європейського Мовного Портфоліо в розвитку інноваційної особистості

Сучасний світ характеризується швидкістю та глобальністю змін, надзвичайною інформаційною насиченістю. Цими особливостями визначається і завдання сучасного загальноосвітнього закладу формувати таку особистість, яка була б здатна швидко адаптуватись у мінливих життєвих ситуаціях, критично мислити, використовувати набуті знання та вміння в навколишній дійсності, генерувати нові ідеї, уміти добувати та  переробляти інформацію, одержану з різних джерел, застосовувати її для індивідуального розвитку та самовдосконалення.
Одним із засобів розвитку інноваційної особистості учня ми вважаємо метод мовного портфоліо з навчального предмету «іноземна мова».

Використання цього методу у навчанні іноземної мови допомагає вирішити такі завдання:

- створення мотивації навчальної діяльності;

- розвиток пізнавальних навичок учня;

- розвиток самооцінки здібностей учня;

- розвиток самодисципліни та самовираження;

- формування уміння самостійно конструювати свої знання;

- формування уміння планувати свою діяльність;

- формування уміння орієнтуватися в інформаційному просторі; 

- формування організаційних навичок;
Мовний портфоліо («Language Portfolio») було розроблено Лінгвістичним Комітетом Ради Європи з метою стандартизації вимог до вивчення, викладання й оцінювання досягнень у галузі вивчення іноземних мов у Європейських країнах. Вперше мовне портфоліо було презентовано в Україні у 2003 році після опрацювання у 15-ти країнах Європейського Союзу.



Загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти пропонують три обов'язкових компоненти мовного портфоліо:

•    мовний паспорт ;

•    мовну біографію;

•    мовне досьє.
Мовний паспорт («Language Passport») – підсумовує особисті досягнення учня у вивченні мови та його особистий досвід міжкультурного спілкування. 

Мовний паспорт містить:

•    фото учня;

•    анкетні дані учня;

•    особисту інформацію (хобі тощо);

•    критерії оцінювання навчальних досягнень учнів;

•    власну самооцінку володіння іноземною мовою (за загальноєвропейськими рівнями)
Мовна біографія («Language Biography») - відображає власні досягнення учня в навчанні, фіксує значущі етапи його мовного й міжкультурного спілкування. Вона містить:

- план роботи з предмета «іноземна мова» на певну тему (на семестр чи рік);

- табель оцінювання вчителем рівня володіння учнем іноземною мовою (у вигляді графіка з указанням виду мовленнєвої діяльності);

- табель самооцінки учнем власних досягнень (у вигляді графіка);

- аркуш самоосвіти, що містить теми самоосвітньої діяльності згідно з інтересами учня (біографії кумирів, сучасні пісні англійською мовою та їх переклад, кулінарні рецепти тощо);

- алгоритми окремих видів діяльності на уроці у вигляді порад учням з удосконалення його навчальних навичок в ході уроку чи підготовки до тестування («Study for Success», «Communication Plus»);

- аркуш рекордів («Self-assessment of my records»), який учень обов'язково заповнює в кінці кожної теми, де він констатує здобуті особисті досягнення з різних видів мовленнєвої діяльності, а також визначає свій рівень володіння іноземною мовою (в обсязі вивченої теми).


http://www.readera.org/article/rol-yevropejskoho-movnoho-portfolio-v-rozvyetku-innovatsiynoye-osobyestosti-v-10183535.htmlhttp://orfey.com.ua/index.php?option=com_k2&view=item&id=39:vprovadjennia-%D1%94vropeiskogo-movnogo-portfol%D1%96o-y-navchannia-angl%D1%96isko%D1%97-movi&Itemid=98

Немає коментарів:

Дописати коментар