Сучасний світ характеризується швидкістю та глобальністю змін, надзвичайною інформаційною насиченістю. Цими особливостями визначається і завдання сучасного загальноосвітнього закладу формувати таку особистість, яка була б здатна швидко адаптуватись у мінливих життєвих ситуаціях, критично мислити, використовувати набуті знання та вміння в навколишній дійсності, генерувати нові ідеї, уміти добувати та переробляти інформацію, одержану з різних джерел, застосовувати її для індивідуального розвитку та самовдосконалення.
Одним із засобів розвитку інноваційної особистості учня ми вважаємо метод мовного портфоліо з навчального предмету «іноземна мова».
Використання цього методу у навчанні іноземної мови допомагає вирішити такі завдання:
- створення мотивації навчальної діяльності;
- розвиток пізнавальних навичок учня;
- розвиток самооцінки здібностей учня;
- розвиток самодисципліни та самовираження;
- формування уміння самостійно конструювати свої знання;
- формування уміння планувати свою діяльність;
- формування уміння орієнтуватися в інформаційному просторі;
- формування організаційних навичок;
Використання цього методу у навчанні іноземної мови допомагає вирішити такі завдання:
- створення мотивації навчальної діяльності;
- розвиток пізнавальних навичок учня;
- розвиток самооцінки здібностей учня;
- розвиток самодисципліни та самовираження;
- формування уміння самостійно конструювати свої знання;
- формування уміння планувати свою діяльність;
- формування уміння орієнтуватися в інформаційному просторі;
- формування організаційних навичок;
Мовний портфоліо («Language Portfolio») було розроблено Лінгвістичним Комітетом Ради Європи з метою стандартизації вимог до вивчення, викладання й оцінювання досягнень у галузі вивчення іноземних мов у Європейських країнах. Вперше мовне портфоліо було презентовано в Україні у 2003 році після опрацювання у 15-ти країнах Європейського Союзу.
Загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти пропонують три обов'язкових компоненти мовного портфоліо:
• мовний паспорт ;
• мовну біографію;
• мовне досьє.
Загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти пропонують три обов'язкових компоненти мовного портфоліо:
• мовний паспорт ;
• мовну біографію;
• мовне досьє.
Мовний паспорт («Language Passport») – підсумовує особисті досягнення учня у вивченні мови та його особистий досвід міжкультурного спілкування.
Мовний паспорт містить:
• фото учня;
• анкетні дані учня;
• особисту інформацію (хобі тощо);
• критерії оцінювання навчальних досягнень учнів;
• власну самооцінку володіння іноземною мовою (за загальноєвропейськими рівнями)
Мовний паспорт містить:
• фото учня;
• анкетні дані учня;
• особисту інформацію (хобі тощо);
• критерії оцінювання навчальних досягнень учнів;
• власну самооцінку володіння іноземною мовою (за загальноєвропейськими рівнями)
Мовна біографія («Language Biography») - відображає власні досягнення учня в навчанні, фіксує значущі етапи його мовного й міжкультурного спілкування. Вона містить:
- план роботи з предмета «іноземна мова» на певну тему (на семестр чи рік);
- табель оцінювання вчителем рівня володіння учнем іноземною мовою (у вигляді графіка з указанням виду мовленнєвої діяльності);
- табель самооцінки учнем власних досягнень (у вигляді графіка);
- аркуш самоосвіти, що містить теми самоосвітньої діяльності згідно з інтересами учня (біографії кумирів, сучасні пісні англійською мовою та їх переклад, кулінарні рецепти тощо);
- алгоритми окремих видів діяльності на уроці у вигляді порад учням з удосконалення його навчальних навичок в ході уроку чи підготовки до тестування («Study for Success», «Communication Plus»);
- аркуш рекордів («Self-assessment of my records»), який учень обов'язково заповнює в кінці кожної теми, де він констатує здобуті особисті досягнення з різних видів мовленнєвої діяльності, а також визначає свій рівень володіння іноземною мовою (в обсязі вивченої теми).
- план роботи з предмета «іноземна мова» на певну тему (на семестр чи рік);
- табель оцінювання вчителем рівня володіння учнем іноземною мовою (у вигляді графіка з указанням виду мовленнєвої діяльності);
- табель самооцінки учнем власних досягнень (у вигляді графіка);
- аркуш самоосвіти, що містить теми самоосвітньої діяльності згідно з інтересами учня (біографії кумирів, сучасні пісні англійською мовою та їх переклад, кулінарні рецепти тощо);
- алгоритми окремих видів діяльності на уроці у вигляді порад учням з удосконалення його навчальних навичок в ході уроку чи підготовки до тестування («Study for Success», «Communication Plus»);
- аркуш рекордів («Self-assessment of my records»), який учень обов'язково заповнює в кінці кожної теми, де він констатує здобуті особисті досягнення з різних видів мовленнєвої діяльності, а також визначає свій рівень володіння іноземною мовою (в обсязі вивченої теми).
http://www.readera.org/article/rol-yevropejskoho-movnoho-portfolio-v-rozvyetku-innovatsiynoye-osobyestosti-v-10183535.htmlhttp://orfey.com.ua/index.php?option=com_k2&view=item&id=39:vprovadjennia-%D1%94vropeiskogo-movnogo-portfol%D1%96o-y-navchannia-angl%D1%96isko%D1%97-movi&Itemid=98
Немає коментарів:
Дописати коментар